"בכל שנה נמחקת לנו מהנוף כיתת ילדים שלימה"

    "מה מציל בן אדם כשנפגע? מהירות הרכב, אם הרכב נוסע במהירות של 80 קמ"ש הנפגע ייהרג, אבל אם נסע על 30 קמ"ש לשעה בתוך עיר, הולך הרגל יפגע אבל לא ייהרג"
    דוד לזר No Comments on "בכל שנה נמחקת לנו מהנוף כיתת ילדים שלימה"

    אמש נהרג בירושלים הילד שמעון אברמוב בן ה-10 • הבוקר אמר שמואל אבוהב מנכ"ל 'אור ירוק' ל'קול חי' כי "30 אחוזים מכלל ההרוגים בשנה בישראל הם הולכי רגל, מתוכם כ40 ילדים, ובזה אנחנו מספר אחד בעולם"

    צילום: Oren Nahshon / FLASH90
    "מה מציל בן אדם כשנפגע? מהירות הרכב, אם הרכב נוסע במהירות של 80 קמ"ש הנפגע ייהרג, אבל אם נסע על 30 קמ"ש לשעה בתוך עיר, הולך הרגל יפגע אבל לא ייהרג"
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקטל בדרכים: באשדוד נהרגה הלילה (שני) אישה בשנות ה-70 לחייה בעת שחצתה את הכביש במעבר חצייה, הנהג הפוגע צעיר בן 18.

    בתאונה אחרת מוקדם יותר אתמול, הילד שמעון אברמוב בן ה-10 נדרס למוות לאחר שרכב על אופניו בכביש ברחוב שמואל הנביא בירושלים – ואוטובוס פגע בו והרגו.

    גם במחלף גולני נהרג אדם בשנות ה-40 לחייו לאחר שככל הנראה חצה צומת באור אדום ומשאית פגעה במכוניתו.

    מתחילת שנת 2016 הנתון הממוצע של קורבנות תאונות הדרכים בישראל עומד על הרוג כמעט מדי יום. מ-1 בינואר נהרגו 88 בני בכבישים, 10 נהרגו בעשרת הימים הראשונים של אפריל, 19 נהרגו לאורך חודש במרס, 33 בפברואר ו-26 בינואר.

    בשלוש השנים האחרונות נרשמת עלייה במספר קורבנות תאונות הדרכים: מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי ב-2012 נהרגו 290 בני אדם, ב-2013 נהרגו 309, ב-2014 נהרגו 319, וב-2015 נהרגו 356 בני אדם.

    הבוקר אמר שמואל אבוהב מנכ"ל 'אור ירוק' למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "דווקא במדינות המתקדמות בעולם יש ירידה במספר ההרוגים וכאן לא. כי שם יש עבודה נכונה. כאן אין תקציבים".

    עוד אמר אבוהב כי "30 אחוזים מכלל ההרוגים בשנה בישראל הם הולכי רגל, מתוכם כ40 ילדים, ממש כיתת לימוד שלימה נמחקת לנו מהנוף, ואנחנו מספר אחד בזה בעולם. ילד עד גיל 9 שעובר את הכביש ללא ליווי מבוגר הוא נידון להיפגע, הוא חושב שאם הוא רואה את הרכב אז גם הרכב רואה אותו והאמת היא שהוא לא נצפה על ידי הנהג".

    "שמעון בן 10 נהרג אתמול כשהוא רכוב על אופניו של אחיו, אין דבר יותר נורא ממחזה שכזה", אמר אבוהב.

    לדבריו, "יש ריבוי ילדים בקרב הנפגעים – הולכי הרגל, לאחר הילדים האוכלוסייה הפגיעה הם הקשישים, 60 אחוז מהנפגעים הם קשישים", אמר.

    "מה מציל בן אדם כשנפגע? מהירות הרכב, אם הרכב נוסע במהירות של 80 קמ"ש הנפגע ייהרג, אבל אם נסע על 30 קמ"ש לשעה בתוך עיר, הולך הרגל יפגע אבל לא ייהרג, לכן העניין הוא לרסן את מהירות הנהיגה של הנהגים בכבישים, להרבות כיכרות וכדו'", אמר אבוהב הבוקר ב'קול חי'.



    0 תגובות